Lite ångest såhär på en lördag.

Ibland vill jag ge upp.

Jag vet inte om det passar mig, lärarrollen.
Jag är inte så motiverad som jag borde vara.
Utbildningen är ganska intressant än så länge.
Men oj så tråkigt det är att läsa kurslitteratur.
Jag saknar självdisciplin.

Vill jag lägga ner ytterligare tre år av mitt liv på det här?
Är det här verkligen vad jag vill bli?
Om det inte är det, var har jag då för alternativ?
Hela världen står öppen för mig.
Jo, men jag kan inte välja. Jag vet inte.

Varför ska det vara så svårt att veta?
Vad ska man göra med sitt liv egentligen?

Har läst gamla tentafrågor.
Det är deprimerande läsning.
20-25 maj skriver jag hemtenta.
Och har grov ångest antagligen.
Jag har redan försmak av den.
Den smakar inte så gott.

Vad ska man göra med sitt liv egentligen?

Kommentarer
Postat av: Mimmi

Men kurslitteratur måste vara tråkig, annars har inte författarna ansträngt sig ordentligt! Det är typ en naturlag eller något! lovar!

2008-05-11 @ 21:49:10
URL: http://telepatetisk.blogg.se
Postat av: Annchen

Vissa är ganska intressanta att läsa, egentligen. Men eftersom det är tvång så blir det liksom mycket tråkigare. Fast annars skulle man väl inte läst det alls. Svår balansgång. Fast det är iaf ett bra hjälpmedel om man skulle ha svårt att somna nån gång.

"Hållbar utveckling i politiken" Oerhört upphetsande.

2008-05-12 @ 11:53:56
URL: http://naktergalning.blogg.se
Postat av: Daniels flickvän =)

Har följt din blogg ett tag nu och kan endast säga att jag tycker du är duktig på att skriva roliga, intressanta och aktuella inlägg! Skriva kan du iaf..

Meningen med livet är att njuta av varje dag =)

2008-05-14 @ 13:52:59
Postat av: Annchen

Tack! Lite smicker skadar ju aldrig ;-) Och du är så välkommen hit så. Man får läsa så mycket eller lite man vill, alla utom min mamma och liknande.

Ska försöka njuta. Det är därför jag snart ska iväg och jobba. Oh yes, vad jag längtar. Verkligen.

2008-05-14 @ 14:11:26
URL: http://naktergalning.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0