Manskörskärlek. Kom du ljuva.

Jag ser fram emot fredag.
Enligt tradition åker killar från kören runt
och sjunger för de tjejer som ska gå på balen.
På fredag kväll får jag en serenad.
Jag ser verkligen fram emot fredag!
Jag älskar serenader.
Manskör. Mums.
Serenad. Ännu mera mums.
Problemet är att kombinera överraskning med förberedelse.
Det är kanske inte alla som har en flaska punsch ståendes
att hissa ner till förbigående serenadsjungare.
Den här gången råkar jag dock ha det.
Jag fick flitpunsch från den andra kören,
för att jag hade högst närvaro förra terminen.
Jag ser fram emot fredag.
Läget är perfekt, jag har en idealisk balkong för serenader.
Grannarna kanske blir lite förvånade dock.

Lyssnar på en serenad på repeat just nu.
Madrigal. Kom du ljuva.

"Kom du ljuva hjärtevän.
Skall jag vänta länge än."


Jag älskar serenader.
Inte konstigt att fenomenet uppkommit.
Jag känner mig kär och förälskad när jag hör serenader.
Mycket bra raggningstips.
Sjung en vacker serenad och pilla mig i håret så är jag fast sen.
Åh. Jag smälter.
På lördag blir det serenad med närkontakt på balen också.

Oh! Jag inser precis att det är fredag imorgon.
Jag ser fram emot imorgon.

Kommentarer
Postat av: Mala

Ååååh, Kom du ljuva är ju finast! Lyllos dig som får serenader. Det ringde valborgsfirande killar från vår gamla kör å ville sjunga Madrigal för oss kl 4.30 inatt.. men vi svarade inte :)

2008-05-01 @ 20:28:06
URL: http://momalola.blogspot.com
Postat av: Annchen

Åh! Ni skulle ha svarat!
Lyssnat, njutit, och sen skällt på den sena tidpunkten. Efter en sådan vaggvisa somnar man väl lätt om igen sen.

Som sagt, jag äääääälskar serenader. Just nu håller jag på att lära mig "En blygsam kärleksförklaring" som vi ska sjunga, måste öva mer på texten också. I vår kör är den även känd som "Dörrmattan" : "Du får gå hemåt med vem du vill, bara du ger mig en dans till, sen ska jag inte besvära."

2008-05-01 @ 20:33:51
URL: http://naktergalning.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0