Schlagerkval 2.

Schlager, plugga och laga mat samtidigt?
Försöka duger, kvinnor kan! ...eh.

Charlotte ser läskig ut.
Jag blir rädd.
Gillar fortfarande inte riktigt hennes låt.
Frågan är vad Europa tycker om henne.

Ukraina och Sverige verkar ha samma stylist,
de har ju likadana tygbitar på sig.
Hallå, vi var faktiskt först!
Fast den var ganska bra faktiskt.

Tjeckiens intro gav förhoppningar
men sedan öppnade Barbiedockorna sina munnar.
Inspelningen är betydligt bättre än den falska live-versionen.

"I'm gonna miss you, maybe."
Vad menar Vitryssland med det?

Om det går bra för Lettlands pirater,
är det antagligen mest Johnny Depps förtjänst.

75 Cent, jag gillar namnet
och idén på en sjuttiofemårig kroatisk rappare.
Men om det inte ska vara tanken som räknas
så kommer det inte så mycket längre än så.

Jag tvivlar inte på att Charlotte går vidare från det här kvalet.
Frågan är dock hur det går på lördag.

Det var ganska många intetsägande bidrag ikväll.
Av kvällens bidrag gillar jag bäst
Ukraina
- Ani Lorak / Shady Lady,
Malta - Morena / Vodka
och Makedonien Tamara, Vrak & Adrijan / Let me love you.
Portugal var ganska ok också, en blandning av töntig och skön.

Fast särskilt mycket pluggande har jag inte fått gjort under schlagern.
Är det någon som är överraskad?



Meh! Varken Malta eller Makedonien gick vidare.
Det var de jag helst ville ha med från ikväll ju.
Jag är besviken. Buuuu Europa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0