Smärta, endast ett ryck bort.

Det gör ont när man rycker av ett plåster.
Man kan göra det fort eller långsamt.
Det snabba sättet gör mer ont,
men går över snabbare.
Det är antagligen det mest förnuftiga att göra.
Ibland tar det emot att vara förnuftig.
Man vill dra bort det långsamt,
trots att det sammantaget
antagligen innebär mer smärta totalt.
Det är lättare att lura sig själv att det inte gör ont då.
Ibland får man inte bestämma själv.
Oavsett på vilket sätt det sker så gör det ont.


Fast när det satt på så lindrade det lite och fick en att må bättre.

Men ändå. Aj.

Kommentarer
Postat av: Therese

Jag känner mig alltid tvungen att dra bort det långsamt ifall det sitter en sårskorpa i som kan lossna. Då känns det så onödigt om det börjar blöda igen liksom. Sedan har jag alltid med mig plåster när jag går ut. Oftast är det vanliga plåster som är inköpta i sista minut på pressbyrån, men de gånger jag får välja själv är det både skoskavsplåster och bamseplåster! Man är ju lite barnslig ibland, men jag blir glad av dem. :)

2008-05-19 @ 12:37:23
URL: http://www.ekorren.de/therese

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0