Vad är väl en bal?

När vi inspekterade ballokalen på dagen igår blev vi förskräckta, fuktskadan som renoverades var inte alls färdig som planerat och det var byggdamm och sladdar och annat överallt, inte alls en plats att ha bal på. Som tur var fick de ändå till det ganska mysigt till kvällen när balen började.

image143Åkte hem för att byta om och insåg att jag inte skulle ha tid till en power nap. Istället la jag mig ner för att blunda lite bara. En timme och en kvart senare vaknade jag. Aaaaah! Serenaden blev ganska sen på natten, så hade uppenbarligen inte sovit tillräckligt under natten. Skyndade mig så gott jag kunde (fast man gör sig inte redo för bal på fem minuter bara) och kom dit ungefär till utsatt starttid.

På vägen dit tappade jag min sko på trappsteget till spårvagnen. Jag har minsann sett på Askungen, jag vet hur det ska gå till. Om man inte känner sig tillräckligt uttittad när man går på stan i balklänning kan man testa en sån manöver, och fumla med klänning och skor. Jag borde dock ha väntat till midnatt och tyvärr var den inte av glas, men vad kan jag säga, jag är bara nybörjare.

Det första jag gör när jag sätter mig till bords är att lägga servetten i såsen och sedan servetten i knät. Tyckte dock inte att såsen matchade klänningen så bra, så tog bort det mesta med vatten så gott det gick. Resten av kvällen kunde jag inte låta bli att påpeka detta för andra.

- Vilken fin klänning!
- Titta, jag har spillt...


Andra hade dragit på smilbanden och tackat för komplimangen, men jag är inte alltid som andra. Uppenbarligen. Där jag köpte klänningen sa de att jag kunde tvätta den själv. Eller sa hon till och med tvättmaskin? Jag är lite tveksam till det sista, men en handtvätt får det bli sen i alla fall.

Bandet spelade inte så länge, och eftersom jag gick ut i svala luften och pratade med lite folk så blev det bara en styrdans. Lyckades ändå få mina tår trampade på några gånger. Jag trampade nog tillbaka också förvisso. Man får inte så mycket övning, det är inte så ofta det är bal.
image142
Det är tur,
påstod jag igår,
när jag trilskades
med min väska.
Fick lite övning
på att stänga den igår,
så på slutet gick
det lite snabbare ändå.
När vi minglade innan
middagen bråkade jag
med väskan länge.
Fick till slut igen den
med kommentaren
"Äntligen! Nu får ingen ringa."

Så vad händer?
Självklart, det ringer.



Nu väntar jag på att fler ska vakna så de kan dela med sig av sina bilder. Jag har nämligen blivit Facebook-lat. "Äsch, jag behöver inte ta så mycket kort, det är ju andra som gör det, så kan jag titta på dem på Facebook sen."

Så nu får de allt ta och vakna.
Se så!



Update 19:47
Klockan är kväll och några fler kort har dykt upp, från tre andra.
Men jag vet att det finns fler, så jag väntar fortfarande.
Jag hoppas dock att de inte sover längre.

Kommentarer
Postat av: Mala

Så fiiiin du va!!

2008-05-05 @ 07:47:14
URL: http://momalola.blogspot.com
Postat av: Therese

Du var jättefin! Vad kul att gå på bal! Jäkla otur med klänningen bara, men det är ju lite gulligt att du sa det till alla ;)

2008-05-05 @ 13:47:18
URL: http://www.ekorren.de/therese
Postat av: Annchen

Var? Jag var fin? Men inte nu? Eller annars? NÄHÄ! Hmpf! ;-P Lite mer solfärg hade jag gärna haft dock, särskilt i det där skarpa ljuset. "Släck lampan!" har jag inte sagt om solen, men dock ett barn.

2008-05-05 @ 23:01:35
URL: http://naktergalning.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0