Jag är trött på nyårsafton.

Nyårsafton.

Det är en trevlig kväll för de flesta.

Det kan vara det även för mig.

Jag är dock väldigt trött på det.

Förra året hade jag tänkt bojkotta det helt,
tills Christine kom förbi på middag vilket visade sig vara väldigt trevligt.

Jag är öppen för förslag, men jag kommer antagligen inte att lägga ner någon energi på det hela i år heller. Det är inte själva kvällen i sig jag är trött på, det är allt ståhej runtomkring. Engagera folk, försöka få alla att ena sig om ett alternativ, organisera och planera vem som ska fixa vad. Var ska man vara? Om man inte är hemma blir det bökigt att ta sig hem bland alla andra mitt i natten. Är det värt det?

Ett lugnt hemma-alternativ lockar mig mer men jag är inte omöjlig. Antagligen spenderar jag nyår i Göteborg och om någon vill ha med mig på någonting så fråga för all del, jag kanske tackar ja. Det kan också hända att jag tackar nej och sitter ensam hemma och tar det lugnt och tycker att det är jätteskönt. Det är ju faktiskt ett tag kvar, vi får väl se vad som händer.

Kommentarer
Postat av: Therese

De senaste nyår har jag spenderat på skumma platser och jag vet inte riktigt vad jag anser om nyår nu mera. Förra året spenderades i vännens källare där vi skålade i nyponsoppa och jag tröstade den nyblivna singeln...



Året dessförinnan var jag ute i Gbg och önskade att det aldrig tagit slut med min dåvarande pojkvän.



Året dessförinnan dejtade jag en annan kille och var på en helt värdelös nyårsfest.



Året dessförinnan fick jag ett telefonsamtal 00.07 och fick veta att min älskade morfar just avlidit... Efter det samtalet har nyår aldrig varit riktigt roligt för mig.



Detta år blir nog ganska lugnt med bästa vännerna men man vet aldrig, nyår brukar vara ganska otippat för mig.

2008-11-04 @ 22:33:57
URL: http://ekorren.de/therese

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0