Våta drömmar för alkisar.

Vi gjorde goda drinkar igår hos Petra.
Jag tog med melonlikör, äppelvodka, apfelkorn, en cider och en spriteflaska.
Detta fraktade jag i en påse från systembolaget, som blev ganska full.

(Nu tänker jag i ordvitsarbanor, kanske finns göteborgskt hopp om mig ändå.)

När jag går av spårvagnen sitter en alkis på bänken där och ser mig.
- Mm, vilken god dricka du har. Va gott! Mmm, massa god dricka.
Jag gick vidare och kände mig lite som en alkis jag också.

Drinkarna blev väldigt goda.

- Gin, Russian Tonic, Lime.
- Apfelkorn, äppelvodka, sprite.
- Melonlikör, äppelvodka, sprite.

Jag drack dock inte tillräckligt mycket eller snabbt för att bli särskilt påverkad.
Hade nog inte behövt tänka så mycket på alkisens kommentar ändå... :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0