Det är därför man inte ska försova sig.

En morgon när man försover sig en timme ungefär vill man inte vid hållplatsen mötas av beskedet att det är 27 minuter kvar tills bussen ska gå. Jag gick in på Pressbyrån och köpte flytande frukt i ett försök att mota bacill-Olle i grind. När det är fem minuter kvar tills bussen ska gå kommer en dam med utländskt påbrå och beklagar sig till mig.

- Fem minuter! Va länge!
- Ja jag har suttit här sen det var 27 minuter.


Hon lyssnade nog inte så noga, för sen handlade det mest om hur jobbigt det var för henne att åka från Hisingen till Sahlgrenska där hon jobbade. Hon pratade konstant och förstärkte det hon sa genom att ibland putta mig lite på armen och hon stod väldigt nära.

- Ojoj, ska vi åka samma buss? Kommer hon sätta sig bredvid mig? Kommer jag behöva lyssna på det har pratet hela vägen?

Jag hade dock tur, hon var så stressad av sig att hon sprang till en annan buss som antagligen gick samtidigt som min buss, och enligt hennes utsago tog lite längre tid. Jag kände dock inte för att påpeka detta för henne. Fast jag undrar ju förstås om hon har tid att andas och sova. Det är tveksamt.

Kommentarer
Postat av: Simone

hehe.....jag tror jag diggar dig ^^

2008-10-30 @ 00:17:22
URL: http://truebreathing.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0