Alla heter Glenn i Göteborg...

I onsdags kom mattläggaren hit. Han kallade sig själv för Mattläggaren, likadant som rörläggaren kallade sig för Rörläggaren. Det är till och med så han skrev under lappen jag möttes av när jag kom hem igen idag.

Mattläggaren hade även ett riktigt namn - Glenn. Gissa vilken sång jag hade på huvudet hela dagen?



Ett badrum utan golv ser verkligen inte fräscht ut. Det är nog inte meningen att man ska titta särskilt noga under toaletten. Nu är den fastlimmad, vet inte om det kommer göra någon skillnad, men jag bestämmer mig för det, jag kommer ändå inte bli motbevisad. Nu har jag väl ändå fått nog med vattenskador?

Det är konstigt att se sin toalett stå i trapphuset tillsammans med skiljeväggen där toapappret fortfarande satt kvar. Nu är de färdiga och jag har återigen ett badrum och har återvänt hem. Jag råkar vara väldigt ledig i helgen faktiskt, så jag får väl roa mig med att städa. Mattläggaren Glenn tyckte att den nya mattan är mycket snyggare än den gamla, jag har ännu inte bestämt mig.



Förutom badrumsgolvet är nu även handfatet lagat med utbytta delar och duschmunstycket utbytt så ingetdera läcker längre. Dessutom är fläkten i köket lagad och verkar nu fungera för första gången sedan jag flyttade hit. Nästa år får jag tapetsera om. Det är mycket som förbättras hela tiden.

Kommentarer
Postat av: Theres

Tycker att din matta matchar det övriga som är grönt. Kan vara det som Glenn menade =)

Tycker ditt badrum ser mycket trevligt ut. Ska bli ett nöja att testa framöver, hihihi!

2008-09-22 @ 07:39:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0