Bitter.

Det passar idag, men egentligen är det inte förrän på fredag jag borde känna mig bitter.

Det var en som tyckte att jag var en sådan som kunde brinna ut. Att jag ställer upp och gör för mycket tills jag tar slut och inte orkar något längre. Jag tyckte det kändes väldigt främmande då, men nu vet jag inte riktigt längre. Förra veckan var hemsk, jag hade ingen fritid över huvud taget, även om det var trevliga saker jag gjorde också. Jag var lite orolig innan om det skulle vara för mycket att ta på sig den här sekreterar-rollen jag har nu, och kanske fanns det något i det. Tror inte att det är för mycket, jag ångrar mig inte, men jag hade ändå gärna haft lite mer tid, som så många andra också.

Jag kanske är lite bitter, känner mig lite åt det hållet idag tror jag. När man vill väl och försöker engagera sig och folk kör över en, då blir jag nog lite bitter, eller i alla fall irriterad. Bitterhet känns svårdefinierat, men det återkommer jag om senare, för jag behöver definiera det mer. Jag saknar auktoritet när jag lägger fram förslag. Det är ett stort steg på vägen mot hur det var förr, att jag nu i alla fall försöker ta tag i saker mer, men i stora sammanhang går de oftast förbi i stort sett obemärkta känns det som ibland. Jag måste fortsätta vandra på vägen.

Att jag är åt det bittra (eller lättirriterade) hållet idag har nog med tidsbristen att göra, det har helt enkelt varit alldeles för lite Anna-tid på schemat på sistone. Tror dessutom det lutar åt den lättirriterade delen av månaden snart också. Med andra ord löser det sig antagligen naturligt snart.

På fredag är det fest med kören och temat är bitter. Jag känner att temat inte är alltför lätt och tar gärna emot hjälp om den finns någonstans. Vad är bittert, vem är bitter? Vad är bitterhet? Det är ganska nära släkt med ironi och sarkasm t.ex. och det är svårt att inte gå över gränsen. Hur kan man feltolka "Bitter" som temat är? Bitte R, B-b-b-it-t-t-t-er-r-r stammare...

Vad skulle man kunna gyckla med? Som sagt, kreativa förslag (eller andra sorters förslag) mottages tacksamt.


Bittersweet symphoni - The Verve

Kommentarer
Postat av: Larsson

Du kan ju alltid klä ut dig till Tony Rickardsson =) Fast det är klart... han är ju inte bitter.

2008-10-02 @ 23:13:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0