Jag får inte massage just nu, får du?

Jag känner mig trasig. Ibland blir det liksom extra tydligt att jag behöver byta jobb och/eller börja träna. Jag skulle ha gått på massage idag, men massören hade fått förhinder så jag får gå nästa vecka istället. Det är synd, för jag har redan längtat ett tag. Var hos honom två gånger sedan jag började känna smärta i ryggen och lyckades ändå utveckla det hela till en inflammation vid vänster skulderblad som vanligt. Det har känts bättre, men nu börjar jag känna av det igen och knakar en hel del. Dessutom är jag ganska inflammerad i armarna. Igår började jag darra av att hålla i ryggsäcken på spårvagnen och jag fick ont i armmusklerna av att vispa pannkakssmet. Det känns löjligt. Dessutom är det bara en av flera liknande situationer som uppstår alldeles för ofta. Ändå fortsätter jag i mitt lata vardagslunk och tar inte tag i min situation.

Det är svårt att släppa ICA helt, som student (som dessutom inte tar studielån) behöver jag pengarna och det är bra timlön med tre års erfarenhet och bra OB och tiderna går att kombinera med skolarbetet också. Med andra ord behöver jag börja träna. Jag har dock tänkt samma tankar i åtta år nu utan att komma till skott, förutom några enstaka gånger. Jag behöver hjälp! Finns det inte någon som kan komma och sparka mig i rumpan lite? Som kan släpa iväg mig för att träna, så jag åtminstone kommer igång och kan skaffa nya vanor. Jag tror någon sorts dans, yoga, pilates eller liknande skulle kunna vara något för mig. Finns det någon med lite medborgerligt ansvar här?

Tills vidare försöker jag bli ännu bättre på att cykla. Trots att jag inte tycker om Götaälvsbron.

Kommentarer
Postat av: Brandon Lee

Du har funderat åtta år att börja träna? Hmm,verkar oerhört seriöst,du har samma arbetstakt och rutiner som statliga verk,några utredningar kunde kanske vara nå´t? Tja,du har rätt i en sak,du behöver hjälp,säg,en vispmaskin? Ha det fint,det finns säkert pannkakor bland färdigmat hos ICA.

2008-09-03 @ 22:01:37
URL: http://deaddogdump.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0