Politik, i en vän nära dig.

Jag är tyvärr sorgligt ointresserad av nyheter och politik.
Tidningar läser jag bara på lunchrasterna på jobbet.
Där kan jag skumma igenom några kvällstidningar.
Det slinker ner någon enstaka Metro ibland också.

Jag vet ungefär var jag ligger politiskt åsiktsmässigt.
Samtidigt minns jag knappt vilket parti jag röstat på.
Till varje val får jag dock plugga på igen om partierna.
Vad var det nu de stod för, vad behöver jag veta?
Det är just då de är som mest skönmålade också.
De lovar guld och gröna skogar och är fantastiska.
Att vara källkritisk är verkligen viktigt i valtider, som alltid.

Hur kan lilla jag, som knappt orkar bry mig alls, känna så många som är eller har varit politiskt engagerade? Det finns en moderat, en socialdemokrat och en folkpartist. Ja, och en grön ungdom samt en före detta kårordförande. Det finns säkert fler, som jag inte vet om.

Nu är jag i alla fall lite engagerad.
Sekreterare i körstyrelsen.
Alltid nåt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0