Gissa vad jag utbildar mig till?

Jag läser inte tidningar, tyvärr orkar jag inte engagera mig i nyheter, så min uppfattning om vad som händer i världen är något begränsad. När jag hade sambos fick vi gratis prenumeration på DN av mamma och därför ringer de mig ibland med diverse erbjudanden. Jag tror de har förstått piken nu, för sist de ringde sa jag att jag inte skulle vilja ha tidningen ens om den var helt gratis, det blir bara till att bära ner i pappersinsamlingen. Det är tur att den ruljansen inte är så omfattande i mitt hem, för den påsen med tidningar står på balkongen, och den är ju som bekant bebodd för tillfället.



Trots att jag inte valt någon prenumeration någon stans dimper det ändå ner tidningar i brevlådan titt som tätt, och jag läser dem i princip aldrig. Det är inte mindre än sex olika tidningar dessutom: Lärarnas tidning, Skolvärlden, Studentliv, Pedagogiska Magasinet, Göteborgske Spionen, Lärarstudenten. Eftersom det är billigt och nyttigt är jag med i både Lärarförbundet och Lärarnas Riksförbund, och de skickar tidningar. Jag är student och därför får jag både vanliga tidningar och studenttidningar, plus att kåren skickar också. Ibland ser jag en rubrik som ser intressant ut och som jag känner att jag borde läsa, men jag orkar inte. Jag har ingen ro att läsa tidningar och att läsa i dessa varianter känns som en frivillig utökning av kurslitteratur.

Jag vill inte läsa dem, det går oftast direkt i pappersinsamlingen... det känns som om jag borde ringa och säga upp tidningarna. Jag ska bara....

Kommentarer
Postat av: Erica

Jag fick också minst sju olika tidningar när jag pluggade. Det är helt sjukt. Man hinner ju ändå inte läsa dem. Nu när jag inte pluggar längre får jag nog bara en tidning, och nu hinner jag läsa den, så jag är ganska nöjd med det.

2009-04-24 @ 14:31:25
URL: http://sjusortersdrommar.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0