Man får själv välja vad man tar till sig.

Jag har insett att jag nog lät lite väl kritisk och negativ till mitt projekt att försöka sprida glädje på stan. Jag tror absolut att det skänkte vissa glädje, men jag tyckte fortfarande det var jobbigt. Idag hade vi redovisning och en annan tjej hade gjort ungefär samma sak fast med en stor skylt på sig "Det är gratis att bry sig - det har du råd med." och jag tror att det känns lite lättare då. Jag hade en hel del lappar kvar och fick tips av en i klassen att lägga under vindrutetorkare. Det gjorde jag och det kändes mycket bättre. Jag slipper tränga mig på och personen som får lappen kan i lugn och ro ta till sig det. Tills lappen eller bilen försvinner kan dessutom människor som går förbi se dem också.


Satte även en lapp utanför HDK.

Det är inte omöjligt att jag gör om något liknande. Jag tycker om att sprida glädje ju, särskilt om jag får göra det på mina villkor och mina förutsättningar. Kanske kan man göra det med barnen i framtiden. Skriva lappar, brev eller rita teckningar och dela ut till folk på torg och gator. Jag tror människor är mer öppna för barn, som inte har samma hämningar som vi heller. Det fanns en del andra saker under dagens redovisning jag tog till mig också.

På min balkong utförs viss duvporr med purr. En del av mig vill jaga bort dem, en del av mig vill smyga för att se om de fortsätter bygga bo där. Hur lång tid tar det att göra en duvbebis?



GP skriver om "blomstergraffitti" i Majorna. Jag vet vem som dekorerade hållplatsen. Kul att det uppmärksammas!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0