Kan innehålla spår av pasta.

Sitter med min tallrik fil vid köksbordet och försöker att placera blicken på annat än drunknade blomflugelik och fäster istället blicken på pastan jag köpte igår.



"I am traceable." Jag blir lite nervös. Det står även på italienska, vilket lätt ger maffia-associationer. Nu undrar jag... är det mig eller pastan de vill spåra? Är det bra eller dåligt om man har kvar pastan 15 juli 2011? Vad händer när de hittar mig eller pastan? Skickar den GPS-signaler? Finns det en dold kamera som filmar mig i situationer som bör lämnas utanför offentlighetens ljus? Vill de veta hur jag tillagar den till slut? Är det att döda makaronerna genom att koka dem? Kommer i så fall den italienska pastamaffian söka upp mig och hämnas? Får jag spöstraff om det inte blir al dente?

Hur ska den spåras? Och varför?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0