Presenttips till nyfödda.

Ställ era barn i bostadskö. Det är lika bra. Själv har jag stått i Stockholms Stads bostadskö sen februari 2005 och det verkar inte omöjligt att få något nu, men vissa verkar ha köat sedan 1986. Det kostar 250 kronor per år. Det verkar vara svårt att få jobb i Göteborg just nu som förskollärare och lättare i Stockholm som dessutom har högre löner. Jag ska definitivt fortsätta köa, kanske blir jag tvungen att flytta tillbaka till Stockholm. Två år kvar på utbildningen dock, mycket kan hända.

Annars rekommenderar jag att köpa en bok, som man själv har anknytning till på något sätt. Min favoritbok som liten var Emma Tvärtemot. Blivande föräldrar i min bekantskapskrets kan nästan räkna med något liknande i doppresent. Självklart ska man skriva något i boken för att göra den mer personlig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0