Badkarets återkomst i mitt liv - jag storknar!

I min första lägenhet i Göteborg hade vi badkar. De andra som jag bodde med ville ha mer plats, så vi bar upp det på vinden, för det var ändå ingen som badade i det. Psykologiskt nog så har jag allt sedan dess haft ett sug efter att bada, bara för att jag inte kan.

Spelade "Helt hysteriskt" häromdagen och Stefan fick ett tvång att han inte fick röra ansiktet med händerna. Typiskt nog kliade det såklart väldigt mycket i ansiktet på honom då, eftersom han inte fick använda händerna och tänkte på detta hela tiden. Han fick klia sig med armarna istället.

Mamma och pappa har alltid haft badkar, men jag har ändå inte badat när jag varit hemma. Nu har de flyttat till Trosa och det är kallt här i källaren där jag sover, jag har massor av lager på mig för att inte frysa. Det finns både badkar och bastu här. Jag bestämde mig för att nu skulle äntligen det där badet äga rum! Jag åker vidare imorgon så det var dags idag, tog ett bad istället för att duscha.

Det är inte så fantastiskt ändå. Jag får ofta en tryckande känsla när jag ligger där. Det blir jobbigt att luften är så varm. Låg i ett tag och försökte undvika att få russinfingrar, sedan fick jag skynda mig upp för det kändes som om jag höll på att storkna. Jag fick nog för lite luft och vätskebrist och blev för varm. Frukostenergin hade inte hunnit sätta in och att vakna av väckarklocka är aldrig trevligt, men fick gå upp tidigare för att hinna träffa kusin med man innan de åkte igen. Nu har jag legat och vilat och svalkat mig, nu känns det bättre igen. Det är nog inte meningen att man ska bada på morgonen...

Kommentarer
Postat av: Fabian

Dusch är bra grejer. Bad överskattat. Har aldrig fått plats i badkar.

Mitt eget badrum blev oändligt mycket större efter att det plockats ut badkar därifrån.



Fick lite hot om badkar under nyår men i övrigt har jag varit fri som fågeln sedan tidig höst. Något jag ör mycket nöjd med.

2010-01-06 @ 17:07:06
URL: http://fabianlund.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0