Surrealistisk känsla.

En lätt surrealistisk känsla anas i affären. Det har snart gått en vecka sedan rånet och idag var första gången jag jobbade sedan dess. Det märks att stämningen är annorlunda. Cheferna syns mer, likaså väktarna och det är mer personal även generellt. Alla ska få ett samtal från kassachefen för att få samma historia om vad som egentligen hände. Vakten eskorterade oss ut. Det är spänt.

Övrigt surrealistiskt är att det är julafton om en vecka. På måndag åker jag till Trosa. Har haft så fullt upp på sistone att jag inte hängt med i hur tiden har gått. Om två veckor är det nyårsafton, då jobbar jag 10-18. Antagligen kommer jag åka hem efteråt och bara ta det lugnt, återvänder till Göteborg kvällen innan. Har försökt bojkotta nyår två år i rad nu utan att lyckas, kanske går det bättre (?) i år. Om inget trevligt alternativ dyker upp, men ska nog undvika att göra planer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0