Management by fear.

Hajade till i skolan igår när jag gick förbi en man som pratade i mobiltelefon.

Tanke 1: Jag känner igen honom.
Tanke 2: Var inte han med i Percy Tårar?
Tanke 3: Jo, och han var väl släkt med pappa?

Han pratade i sin telefon så jag kunde inte fråga och sedan försvann han in i ett klassrum. Jag ringde pappa, men han tyckte inte det lät bekant. Det är inte ett tecken på att det är fel, för att minnas personer använder han sig av mamma. Han tipsade istället om att hon hade någon släkting som var skådespelare. När vi lagt på tar jag reda på namnet på mannen på internet. Marvin Yxner spelade Janne Fuglesang, som går en managementkurs hos Percy Nilegård. När pappa får namnet vet han trots allt vem det är. De var inte släkt men bodde grannar i Luleå när de var små. De kände varandra men var inte kompisar. Jag frågade om han hade någon hälsning om jag skulle se honom igen. "Nä."

Det lustiga är egentligen att man antagligen träffar släktingar lite då och då, utan att ha någon aning om det. Just den här släktingen var dock inte det.





Janne/Marvin är i mitten av klippet, men början är värd att titta på också: basketklassikern med de brådmoga grekerna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0