Schlagerkommentarer från kvällen.

Dags för schlager, jag måste kommentera.

  1. Lili&Susi (Show me heaven) - Inget speciellt, varför sjunger de bara unisont? För upprepande. Låter som det var förr, och det passar inte nu.
  2. Lasse Lindh (Jag ska slåss i dina kvarter) - Han tror visst han är Håkan Hellström, och jag tycker inte ens om originalet.
  3. Jennifer Brown (Never been here before) - Ok men jag är besviken. Intetsägande. Orkar inte lyssna på texten men gissar att hon sjunger om något jobbigt, trots att hon ler hela tiden.
  4. H.E.A.T. (1000 miles) - Skön sångröst, gillar inte frisyrerna. Var beredd att dissa och i början låter det som något som gjorts förr, men den överraskar och är faktiskt ganska bra, trots att genren inte är min favorit direkt. Musikalisk sångare.
  5. Markoolio (Kärlekssång från mig) -  Gillar inte hans röst, han kan inte sjunga och jag har en del personliga issues mot honom. Värsta schlagern var det i alla fall lite drag i, men han fick antagligen lite schlagerhybris efter den och fick för sig att det var en bra idé att ställa upp med ett bidrag. Det låter som något en mellanklasselev skulle sjunga. Ballader från Markoolio, nej tack. Jag vill aldrig höra en kärlekssång från dig.
  6. Amy Diamond (It's my life) -  Hm, Alexander Bard som skrivit? Gillade hennes låt förra året, den här är inte lika bra, men helt ok. Det stör mig att hon sjunger lite falskt ibland och att sången är lite för låg för henne. Vad har hon på sig egentligen?
  7. Cookies&Beans (What if) - Inte särskilt motbjudande nånstans. Country är inte heller min favoritgenre, men jag gillar nästan den här. Men munspel? Jag är skeptisk.
  8. Måns Zelmerlöw (Hope&Glory) - Stark redan från allra första början, jag gillar! Texten i refrängen är lite töntig bara.
Jag tycker Zelmerlöw framförallt och kanske H.E.A.T. är de som ska gå vidare.

De  flesta bidrag är så upprepande. Varje tonartshöjning tänker jag på Jonas Gardells schlagerskola. Vad är det för programledare och hur kan hon tro att det ska vara roligt? Hur många röstar egentligen på artisten istället för sången?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0