Fotografi-utmaning.

Jag har blivit utmanad att lägga upp den sjätte bilden i min sjätte mapp bland mina kort. Problemet är att jag inte har så mycket bilder på den här datorn, endast 124 stycken och de enda mapparna är webcam och exempelbilder, där det inte finns några bilder av intresse. Vilken som blir den sjätte bilden i den stora mappen beror på hur bilderna är sorterade, men det här är den sjätte bilden just nu, sorterat efter namn.



19 november 2008, bildlektion på Pedagogen vid Grönsakstorget. Eventuellt är det vid detta tillfälle vi använder oss av lera. Jag tyckte utsikten från fönstret var fin, så jag tog ett kort. Har för mig att det var sol innan, när jag först tänkte ta kort. Såg till att en spårvagn gjorde bilden än mer göteborgsk.

Sociala huset som är en tredjedel av Pedagogen är gammalt, 1800-tal om jag minns rätt. Det byggdes från början som ett sjukhus och den ovala formen är för att kunna ha så många fönster där som möjligt. Utanför vallgraven var landet och den friska lantluften skulle vara nyttig för patienterna. Haga, Linnéstaden osv startade först som slumområden där fattiga och arbetare bodde, för att slippa ha dem i staden.

Meningen är att man ska utmana vidare, men eftersom Rickard utmanade så många så namnger jag ingen särskild. Om någon känner sig utmanad ändå, så varsågod.

Kommentarer
Postat av: Tesstamente

Kul att du inväntade spårvagnen:-)

2009-02-08 @ 18:43:40
URL: http://tesstamente.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0