Kreativt skapande är kul.

Var på studiebesök på Botaniska trädgården i fredags och fick testa på akvarellmålning i Växthuset. Föreställde mig såklart att vi skulle använda oss av pensel. Det var pensel med vatten också, men först efter att man ritat med akvarellpennor. Visste inte ens att sådant fanns, men det var jättekul. Passade mig verkligen. Möjligtvis lite avskräckt av hennes kommentar att "det är skitdyrt material" men ändå lite sugen på att skaffa mig sånt och leka lite. Bara det att jag vet att jag antagligen inte kommer komma till skott särskilt ofta, så frågan är om det är värt det. Något jag dock garanterat kommer skaffa nytt av snarast är tuschpennor på jobbet som är lite som penslar i utförandet. Mina gamla är torra de flesta och de färger som är kvar är inte alls särskilt kul att kombinera. Fick en impuls för ett tag sedan att måla med tusch och gjorde det också, men var inte lika tillfredställande utan de färger som torkat. Det finns en anledning till att det är just de som torkat, för det är de som använts mest.

Det fanns mycket fint att studera och måla av i växthuset. Massa olika orkidéer. Jag vill också skaffa orkidé! Det är mycket jag vill ha just nu verkar det som. Kanske är det för att jag borde hålla igen utgifterna som jag känner mer för att spendera.

Glasögon och tropisk regnskog är i alla fall ingen bra kombination kan jag tillägga, särskilt inte när man kommer in direkt från snöfall utanför. Men vilket snöfall sen, underbara snöflingor*, såna där som jag tidigare mest sett på bild.

En klasskamrat fick agera modell och bakgrund till några snöflingor med sitt mörka hår.



*Jag skrev snöstjärnor först av misstag, är inte det finare? Annars blir det som Corn Flakes från skyn ju.

Kommentarer
Postat av: fröken gud:

jaa! det är helt sjukt! man ser massvis med saker som man inte trodde att man SKULLE se ens! och tack :)

2009-02-23 @ 15:28:50
URL: http://shootmeagainiaintdeadyet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0