Det är Spökplumpen och jag.

I onsdags satt jag och gjorde massa streck.

IIIIIII-II-IIII---IIII-IIIIIIII
--III--IIIIIIIIIIII-IIIIIII-III
IIIII-IIIIIIIIIIII---IIIIII-III

Ni kan föreställa er hur roligt det är.
Med bläckpenna i högsta hugg fick jag busiga idéer.
Det var inte bara listorna som fick bläck på sig.

Jag hittade ett hål som behövde fyllas.
Genom hålet i mitt linne hamnade en blå plump på min mage.
Problemet är att det fortfarande är kvar där.

Ok, jag har inte gnuggat på det, men jag har duschat flera gånger.
Jag borde lära mig, hur länge saker är kvar på mig.
Stämplar från krogen, streck från pennor.
Med min skrivurticaria behöver man inte ens en penna.
Rita ett streck med nageln och det stannar kvar.
Kronisk dermografism, roar andra mer än mig.
Gör någon ett sugmärke på mig blir jag riktigt sur,
det mesta verkar liksom stanna kvar längre än för andra.

Problemet med den blå plumpen på magen är att jag ska strutta runt i bikini ikväll.
Hur konstigt det känns att förbereda sig för att åka och bada i en sjö i januari.

Brrrrrrrr!



Den sextonde oktober var för övrigt många borta.
Det finns en teori om att en ridande orgie pågick då.

Prrrrrrrr!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0