Lady in red.

Det är något visst med rött. Jag har nästan aldrig matchande underkläder och det har jag inte idag heller egentligen, men de är röda. Det är en speciell känsla att sätta på sig något man tycker är fint och trivs i, även om ingen kommer se det. De är inte där för andras skull, de är där för min egen skull. Man kan gå omkring med ett leende tänkandes på den hemlighet man bär under kläderna. Mycket gör man för psykologiska skäl, för att bli på bättre humör och ta hand om sig själv. Så är det till exempel med att sminka mig innan jag går ut för att dansa. Det är klart att jag inte behöver göra det, men det är en del av det som får mig på partyhumör, en del av att ställa in sig mentalt på det man ska göra.

Så de finns därunder. Jag vet det. Det räcker.

Så vad handlar det om? Röd är en färg som sticker ut. Som rödklädd på jobbet förlorade färgen länge sin mening för mig, men nu är det tillbaka. Jag gillar rött. Har länge letat efter ett rött partylinne, och nu har jag ett. På lördag går jag ut och dansar, kanske har jag det på mig då. Varför just rött? Det får symbolisera både kärlek och hat, starka känslor. Det skrivs sånger om "Lady in red" och handlar om något speciellt.

Det är likadant med blondiner. Såg ett program som tog upp fascinationen för blondiner förut. Att det för de flesta är så unikt att det blir speciellt, äkta blondiner finns det inte så många av. Antagligen har det en hel del att göra med utlänningars fascination över svenskar utseende, såväl som andra boende i Norden. De som väljer att blondera sig väljer att sticka ut. I programmet testade några tjejer hur folk behandlade dem som blondiner och ickeblondiner, och märkte att även deras eget beteende ändrades. Är det psykologiskt? Kanske. Men jag gillar mina blonda slingor. Om det gör något med min personlighet har jag ingen aning om. Utomlands anses jag vara blond, trots mina egna protester. Slingorna gör mig blondare, men blond? Nja.

Idag ska jag försöka komma ikapp med flera saker som hör till sekreterarposten. Så idag är jag en blond sekreterare med röda underkläder. Det låter som taget från någons fantasier.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0