När du hör den signalen, då vet du att det är dags att sova Skalman.

Jag känner mig som en ytterst sinnesförvirrad människa just nu. Jag har ingen överblick över tillvaron och jag glömmer bort massa saker. Tänk så mycket lättare livet hade kunnat vara om man hade en likadan klocka som Skalman. Man justerar den efter ens egna behov och sen blir man påmind.

Den ringer för mat, så man äter. Idag har jag ätit smörgås och fruktsallad och ingenting sen klockan fyra.
Den ringer för sömn, så man sover. Klockan är halv ett, jag börjar skolan halv nio. Sömnmatematiken får inte ihop åtta timmars sömn på den tiden, tiden räcker inte till.
Den ringer för att påminna om att betala räkningar. Vem gör det med glädje? Räkningarna kommer, man suckar lite och lägger de på nåt bra ställe... tycker man, tills man inser att det är slutet av månaden och var det inte något man skulle göra? Att bli påmind genom en till räkning med påminnelseavgift är inte det slags ringsignal jag tänkte mig på min klocka.
Den ringer när det är dags att gå för att komma i tid. Anpassningsbar efter snoozare också såklart.

Alla möjliga olika saker kunde den påminna mig om. Just nu hänger jag tvätt, som jag tog ut ur tvättmaskinen för tolv timmar sedan. Min säng är naken, den behöver lakan. Den som inga byxor har, den får gå med byxan bar. Men en säng som inte har kläder, är den också nakenfis? Jag har ingen lust att nakenfisa mig med min säng.

Kommentarer
Postat av: Erica

Jag har en mobil som påminner mig om det mesta. Den fungerar ungefär som Skalmans mat-och-sov-klocka, fast man måste ställa in den själv i förväg och den kan hjälpa till med att påminna om precis vad man vill. Min påminner mig ofta om att det är dags att byta linser, att jag har tvättid om en halvtimme eller att jag ska sluta leka och börja söka jobb. Ibland är det mer irriterande än man tror att bli påmind, men man glömmer sällan bort något.

2009-01-21 @ 11:23:26
URL: http://sjusortersdrommar.bloggagratis.se
Postat av: Kotteby

Måckel den där-inga Skalman.

=)

2009-01-21 @ 13:37:14
URL: http://www.kotteby.se
Postat av: Daniel

Ska jag komma å bädda åt sängfisaren?

2009-01-21 @ 20:18:57
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: Katinka

En "mat-och-sov-klocka" á la Skalman vore något för mig med. Man kunde ju i alla fall bli påmind om det mest basala här i livet, såsom just äta, arbeta, sova...

2009-01-22 @ 19:56:38
URL: http://presentabel.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0