Män som vill ha fler rattar än bara en.

Slutat jobba.
På väg hem.
Går på spårvagnenlängst fram.
Möter förarens blick. Han ser mig.
Dörrarna stänger sig nästan på mig.
Hallå, vad var det bra för liksom?

Min hållplats.
Jag går av spårvagnen längst fram.
Dörrarna stänger sig på mig på riktigt.

Vafan?!

Var det fel på spårvagnen eller dörrarna?
Var det medvetet eller omedvetet?
Tyckte han att det var roligt?


Jag kommer att tänka på pojkar som rycker flickor i flätorna för att få uppmärksamhet och visa att de är intresserade. Är det här ett sätt för göteborgare som vuxit från skolgårdens flätade flickor, att vifta med spårvagnsdörrarna för att påkalla uppmärksamhet. Kärlek börjar med bråk sägs det ju, men är det verkligen särskilt smart att irritera någon för att försöka framkalla varma känslor? Jag är tveksam. Så även till metoden att tuta på flickor när man kör i sin bil. Vad tror de ska hända? De tutar och flickorna rusar mot bilen, trycker sig mot den och slickar på rutorna?

Bil. Motorväg. Får syn på två cyklister. Det är två flickor! Tuuuuut!
Reagerar flickorna? Det spelar ingen roll, bilen är redan borta ändå.
Och de levde faktiskt aldrig lyckliga ihop i alla sina dagar.
Skaffa nya idéer istället.


Kommentarer
Postat av: Erica

Det var en knäpp spårvagnsförare! Jag gick också av längst fram, två hållplatser senare, och jag upptäckte inget fel på dörrarna. Han var tydligen bara kär i dig, inte mig. ler

2009-01-16 @ 16:46:41
URL: http://sjusortersdrommar.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0