Man vet ju aldrig när man kan behöva det.

Varför samlar man på så mycket saker när man är liten? Själv samlade jag fruktpapper, fruktmärken, godispapper, tablettaskar, suddgummin, studsbollar, kulor, bokmärken, klistermärken, brevpapper. Mina bröder samlade på kapsyler så det gjorde eventuellt jag också. Kanske var det även något mer som jag glömt nu. Tror de flesta barn samlar på någonting under någon period, men vissa verkar visst aldrig sluta. Undrar om det på något sätt hör ihop med ovilja att slänga saker, som jag känner. Särskilt spartanskt och kliniskt rent lär jag aldrig bo.

Kommentarer
Postat av: Erica

Jag samlade också på tablettaskar, suddgummin, bokmärken, klistermärken och brevpapper. Typ hälften av allt du samlade på. Men jag samlade även på liftkort, grönalund-åkband, manicklar och kortlekar. En del saker har följt med upp i vuxen ålder. Grönan-åkbanden har bytts ut mot Liseberg-åkpass. Men framförallt fortsätter jag att samla på kortlekar. Köper helst en varje gång jag åker någonstans.

2009-01-17 @ 18:38:55
URL: http://sjusortersdrommar.bloggagratis.se
Postat av: Annchen

Jag har ev kvar alla mina liftkort också, men det har aldrig funnits särskilt många, så det är inte mycket till samling :) SL-kort samlade jag typ också på. Hade gärna åkt mer på Liseberg t.ex. men jag blir alldeles för lätt åksjuk.



Vad är manicklar?

2009-01-17 @ 20:14:01
URL: http://naktergalning.blogg.se/
Postat av: Erica

Manicklar är små plastgrejer med olika former. Alla har minst ett ställe där det går att sätta ihop den med andra manicklar. Typ som när man gör en lång kedja av gem. Här finns en bild på några: 6d54c4046fm.jpeg" rel="nofollow">http://data3.blog.de/media/883/23138836d54c4046fm.jpeg

2009-01-17 @ 23:09:30
URL: http://sjusortersdrommar.bloggagratis.se
Postat av: Annchen

Länken funkar inte, men apropå plast kom jag på att jag samlade på såna där plastnappar också... och hade väl några troll med. Lite kul att tänka på allt det här måste jag säga :)

2009-01-18 @ 00:19:36
URL: http://naktergalning.blogg.se/
Postat av: Erica

Nej du, länken funkar inte. Men bilden finns kvar där jag hittade den. Googla på "manicklar". Den andra bilden google hittar är riktigt bra. Det är ett par skor med på bilden, men de har inte med saken att göra.

2009-01-18 @ 23:47:23
URL: http://sjusortersdrommar.bloggagratis.se
Postat av: Pumlan

Oj, vad roligt... Någon mer än jag som fortfarande samlar på kortlekar! Jag har alldeles på tok för många och minns knappt ens vad jag har för några, eftersom de ligger i lite skokartonger som är undanstoppade. Nu har jag däremot en hög med kortlekar igen som borde stoppas undan, men det blir aldrig av! Inte heller spelar jag så mycket med dem längre, vilket är synnerligen tråkigt.



Apropå andra saker man samlat på så har jag samlat på plastnappar, puttekulor, frimärken (fast det var nog mest mamma som tyckte det var roligt), äggkoppar (!), Kittyböcker, liftkort, biobiljetter, åkpass från Liseberg, tågbiljetter och flygbiljetter såväl som spårvagns- och bussbiljetter ifrån utlandet, gamla uttjänta medlemskort ligger kvar i en låda tillsammans med pass och id-kort, bibliotekskort och annat krafs som har hamnat på hög! Förutom allt detta har jag prenumererat på ett antal tidningar/magasin och alla dessa måste naturligtvis organiseras och samlas på (det gör jag fortfarande).



Inte att förglömma är alla skolfoton som man bytt med klasskompisar genom grundskolan, de ligger i tändsticksaskar i en större låda tillsammans med en massa fina suddgummin som jag också samlat på. Brevpapper är också underskattat att samla på :)



Jag vet, jag är lite av en hamster... Jag ska nog sluta min uppräkning nu!

2009-01-20 @ 14:25:49
URL: http://pumlansvarld.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0