Nässelutslag är ju... roligt.

Jag har pratat med Google och insett varför mina bett är helvetiska. Det är nässelutslag. Inte särskilt konstigt kanske med tanke på min urticaria, men inte desto mindre jobbigt. Bettet på baksidan av låret börjar sprida kliande rodnad omkring sig också och delvis för att jag smörjt med kylbalsam och delvis för att försöka undvika friktion går jag bredbent. Det känns lite som om jag bajsat på mig eller är på väg att föda barn. Roligt, roligt. Jag hoppas tåget har luftkonditionering. Pratade med sjukvårdsrådgivningen och ska testa salva och en annan sorts antihistamin som tillägg till Cetirizinet jag redan knaprar. Håll tummarna. Eftersom tåget går om en timme och jag inte har packat färdigt eller dammsugit och inte har minsta önskan att klä på mig så betvivlar jag att jag kommer hinna förbi något Apotek innan tåget går.

Kommentarer
Postat av: moonzanna

hur ser nässelutslag ut ? jag har oxå något skit på magen som jag inte vet vad det är...

2009-07-01 @ 15:40:11
URL: http://moonzanna.se
Postat av: Teodor

Jag googlade lite på Nässelutslag och ramlade över denna sida: http://www.doktorn.com/story.asp?storyID=1889



Det hjälpte mig en del i alla fall. Har lärt mig ett nytt ord med: Urtikaria. Fast det lär jag ju glömma redan om 2 minuter. Nässelutslag är lite lättare att komma ihåg :)

Postat av: Annchen

Jo jag har kronisk dermografism... försök komma ihåg det namnet du! :p Skrivurticaria. Har haft köldurticaria tidigare. Äter allergitabletter varje dag. Det här nässelutslaget måste vara för att jag är allergisk mot någon insekt, den sorten som bet mig. Gissar jag.

2009-07-13 @ 15:57:11
URL: http://naktergalning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0