Barfight.

Jag har städat lite, annars ordnat med lite sekreterarsaker, snart är det hela över. Fick i mig lite potatis, sill, ägg och köttbullar till slut. Ska strax ut och dansa.

Men apropå bar, så har Facebook roat mig idag. Jag har till exempel fått välja fem personer jag skulle vilja ha på min sida i en barfight. Det är en sådan där fråga jag aldrig funderat på tidigare. Jag är dock nöjd med mitt lag, vi kommer självklart vinna!

Ghandi - med sitt lugn och sin antivåldssyn dämpar han aggressionerna hos motståndarna. Vem kan med gott samvete spöa upp Ghandi?
Arnold Schwarzenegger - för att det behövs lite muskler att skrämma de andra med, för själv har jag då inte särskilt många att skryta med, även om jag lätt får träningsvärk. Tror dock inte motståndarna blir rädda av att få höra om hur jag haft träningsvärk i ögonen. Som senator kanske hans muskler inte är de bästa längre, men ärligt talat kom jag inte på så många andra.
Carola Häggkvist - för att jag tror hon har oanade talanger på området. Fanatisk som få, det är väl bara att tipsa henne om något hädiskt motståndarna sagt. Jag tror hennes styrka matchar hennes lungkapacitet, och om man beväpnar henne med pelargoner är hon antagligen oemotståndlig.
MacGyver - för att han är klurig som få. Han kan förvandla vad som helst till föremål att nyttja till vår fördel. Tillsammans med Jerry får han stå för taktiken. De vinner dessutom varje gång, som Tom säkert kan vittna om med sina utslagna tänder.

Vilka skulle du ha vid din sida i slagsmålet för att våga utmana mig och mitt vinnarlag?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0