Turné till Nürnberg...

...börjar om tio timmar, då bussen lämnar Göteborg och på okända vägar tar ett 40-tal korister till Tüskland! Jag förutspår att jag kommer ha roligt, prata mycket tyska, sjunga en hel del sånger, sova så lite som möjligt, och natt mot måndag återvänder vi till Göteborg efter en lunchkonsert i Nürnberg på fredag och en kvällskonsert i Erlangen på lördag.

Man kan säga att turnén började redan i söndags, då vi hade en inledande konsert i Göteborg. Det kändes bra och det är roligt att sjunga kvartett. Hade gärna fått komma lite mer människor dock. Får se vilka skaror vi lockar i Bayern. Några från Svenska kören i München tänkte i alla fall komma och lyssna.

Packa är tråkigt, så det är jag såklart inte färdig med. Matsäck är roligare. Tror inte ens jag behöver göra matsäck, tror det finns andra som tar med åt mig. Men äsch, det ska nog slinka ner ändå. Sova kanske man skulle hinna med också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0