Chilidjungel.

Det här är chili. De kommer dö.



Varför jag vet att de kommer dö? För mina senaste försök har alla gjort det. Den här gången försöker jag inte på riktigt egentligen, stoppade ner hela chilins innehåll direkt i jorden, alla frön och strängen de satt fast på. Jag vet att det är för många, de sitter för tätt. Det får helt enkelt vara kul så länge det varar.

Fick en liten chiliväxt som inflyttningspresent av en gammal klasskamrat för ungefär tre år sedan. Den växte till slut väldigt hög, långt över en meter, men på ett dumt sätt på tunn stjälk som inte på långa vägar klarade av tyngden, så till slut blev det dess död. I flytten hit bröts stjälken och den dog, inte särskilt överraskande. Mina övriga försök har alla till slut fått ohyra och dött, även om det blev några chilifrukter producerade innan döden.

En dag kanske jag lyckas igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0