De vet att jag är en bra människa. Typ.

"Vi har under en lång tid konstaterat att du regelbundet och punktligt betalar fakturorna från oss. Enligt våra noteringar saknar vi dock betalningen för nedanstående belopp."

Jag tycker det är lite gulligt. Jag minns en annan betalningspåminnelse jag fick där tonen i brevet snarare var "försök inte lura oss på pengar, vi kommer stänga av tjänsten och det kommer bli jobbigt för dig att ordna det sen, så betala, annars jävlar!". Det är ju faktiskt inte med flit jag glömt att betala, även om det säkert är så för vissa, så tror jag ändå att merparten är på grund av ren glömska. Alltså ingen anledning till att bli hotfull. Jag uppskattar den vänliga tonen. Tack e-on.

Kommentarer
Postat av: Pumlan

Men vad härligt... Jag har bara vid ett tillfälle missat att betala räkningar, men jag fick nog varianten som var lite mer argsint måste jag säga... I det här fallet hade jag iofs bara varit kund i några månader, men det får mig inte att bli mer positivt inställd till dem. Morr...



Jag skulle gissa på att personen som har skrivit det som du citerar ovan någongång har fått en betalningspåminnelse själv :)

2009-03-25 @ 15:10:41
URL: http://pumlansvarld.blogspot.com
Postat av: Annchen

De förstår vikten av kundvård, av att se till att deras kunder är glada. Hot gör ingen glad.

2009-03-25 @ 15:39:46
URL: http://naktergalning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0