Det är alltid värt det, oavsett efterföljande rufs.

En tjej frågade... nä, bestämde... igår att vi skulle leka frisör. Jag fullkomligt älskar all form av hårpill så det gick jag självklart med på. En till tjej ville också vara med.


Jag fick "flätor" precis som Pippi bland annat. Det kammades, klipptes, blåstes, sprayades. Byggklossar med stickor fungerade som kam, trots att jag var rädd att de skulle fastna i håret, och även för att spraya håret. Sprayljudet som lades till sprayade omedvetet även lite salivstänk i mitt hår. Vi kan låtsas att det var en hårinpackning.

Jag skulle bli fin. Som Barbie.
Och jag fick socker i håret. ....socker?
- Ja, socker!
- Har Barbie socker i håret?
- Ja, hon har det
i håret.

Självklart.

- Nu ska hon bli ful.

För då var tydligen festen slut, och då är man visst ful. Udda, jag som trodde att alla vaknade upp utvilade, fräscha och perfekta dagen efter.

Kortet är taget precis efter mitt besök hos frisören. Det är dock lite oklart om slutresultatet är Barbie, ful, eller något helt annat. Det har varit uppsatt i knut sedan dess eftersom mina konstiga sömntimmar gjorde mig förvirrad imorse så jag inte hann duscha. Det gör jag imorgon bitti istället. Jag ser verkligen fram emot att reda ut den härvan med hår. But it's so worth it!

Kommentarer
Postat av: Therese

Haha, visst är det underbart att de redan förstått hur det ligger till, det tog mig åtskilliga år innan jag upptäckte att det fan inte ens är värt försöket att försöka snygga upp sig inför morgonen när man kommer hem från krogen. Sådär ser mitt hår ut när vi har slut på balsam här hemma btw.

2009-03-05 @ 11:30:06
URL: http://ekorren.de/therese

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0