Får jag chans på dig?

När man var liten fanns det flera sätt att fråga chans. Man kunde skicka en kompis, men också vara betydligt mer personlig och skriva en lapp istället.

Får jag chans på dig?
[   ]  Ja
[   ]  Nej
[   ]  Kanske


Vad gör vi nu? Handskrivna lappar känns ju fruktansvärt omodernt och att fråga rakt ut kan ju kännas både pinsamt och barnsligt. Jag tror det enda rätta är att skicka en förfrågan på Facebook. Där kan man ju dessutom välja vilken status förhållandet har, om det är komplicerat, dejtande eller ett riktigt förhållande. Ok, det blir kanske lite pinsamt om förfrågan nekas, men då slipper man ju undra i alla fall.

Som bonus får man dessutom direkt reda på vad omgivning och vänner tycker om det hela ifall det accepteras. Man kan välja att "tycka om" eller kommentera för att mer specificera sina åsikter om det hela. Utvecklingen är fantastisk!

Min status kommer inte ändras än på länge. Den dagen jag står listad som i ett förhållande är det A) väldigt seriöst, eller B) min Facebook som blivit hackad/terroriserad.

Kommentarer
Postat av: Pumlan

Underbart! Jag har fascinerats av de här statusändringarna gång efter annan, nu senast var det förlovning på tapeten med närmare trettio kommentarer (då var inte alla "tycka om" medräknade heller). Det kan man ju förstå att man kan välja "like" på, men att välja det på "it's complicated" eller "is now single" vet jag inte riktigt hur det skulle uppskattas av föremålet ifråga.



Kanske? Väljer man kanske på din lapp så anar jag att det motsvarar "it's complicated" ganska väl... Mitt problem är löst eftersom jag inte har med något alternativ alls, det gäller ju att göra det enkelt för sig!

2009-03-10 @ 16:02:54
URL: http://pumlansvarld.blogspot.com
Postat av: Therese

Haha, jag frågade Johan via telefon om jag hade chans på honom. Jag fick ju ett ja men det hade nog varit bäst om han sagt kanske, då hade ingen blivit sårad i onödan. Man skulle skicka en lapp där det bara står ja eller kanske. =)

2009-03-10 @ 19:44:08
URL: http://ekorren.de/therese
Postat av: Kotteby

Nämen tack. Vilken klockren kommentar. Värmde. Du är en mycket mycket klok kvinna.

2009-03-10 @ 22:09:26
URL: http://www.kotteby.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0