Nu vill jag bli frisk, tack.

Hade tänkt återvända till verkligheten idag. Funderade på det redan dagen innan men igår var jag säker och tvivlet var borta. Imorse kände jag mig dock värre igen och har sovit bort hela dagen. Till och med lite feber igen, även om det bara är en halv grad. Vad är detta? Varför är min kropp dum? Hur sjutton kan jag bli sämre? Jag har inte gjort annat än att ligga i soffan med tv och dator sedan i fredags kväll. En vecka är mer än nog.

Jag gör ett nytt försök på att bli frisk till imorgon. Det är sista dagen på förskolan, men alla dagar jag missat av praktiken måste jag ta igen innan jag får ut mitt betyg i kursen. Jag tycker om att vara med barnen, men jag vet inte när jag ska få tid att ta mig dit.

Jag var bitter redan i lördags när sjukdomen gjorde att jag missade en fest, imorgon är det dags för nästa och som det känns nu är det ganska osäkert om jag kommer klara av den, även om jag återvänder till förskolan. På lördag är det fest igen, omsits för styrister och det ska nog mycket till om jag missar det. Det är gratis för mig och kommer nog bli mycket gyckel och roligheter. Missar jag den blir jag ännu mer bitter, även om det gör att jag får se på melodifestivalen istället.

Jag ska göra ett nytt försök att sova mig frisk nu. Jag är sååååå trött på att vara sjuk, så önska mig gärna lycka till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0