Vill ha tips på kärlekssånger!

Den 4 juli gifter sig min kusin. Jag ser fram emot detta och har insett att bröllop berör mig mer just nu. Jag får nästan tårar i ögonen och det måste vara för att jag tänker på Sara. Det kommer bli intressant att se om jag gråter på bröllopet. När min moster gifte sig var jag 11 år ungefär, så det räknas inte så noga, dessutom var jag brudtärna. Jag har även varit på två kompisars bröllop, men jag känner dem inte helt väl, så där var inga tårar alls. Tror inte att jag har gråtit av glädje någon gång tidigare, men kanske är det dags nu. Sara har jag känt hela hennes liv, vilket förutom ett år även är hela mitt liv. De senaste åren har vi inte träffats eller hörts lika mycket dock, men jag glädjs nu för hennes skull. Som sagt, det kommer bli intressant att se om det kommer några glädjetårar på hennes bröllop.

Jag funderar på om jag ska våga sjunga på bröllopet.
Jag sjunger typ aldrig offentligt, särskilt inte i mindre sammanhang med folk jag känner. Det här är dock ett speciellt tillfälle och jag överväger att göra ett undantag. Under vigseln eller på festen efteråt, det är lite oklart. I så fall ska det dock vara rätt låt. Där har jag problem. Det finns många kärlekssånger, men de flesta riktar sig till en partner. Jag vill att det ska vara någonting riktat till dem båda från mig om det ska handla om kärlek, om deras kärlek, inte om min kärlek till dem. Det skulle också kunna vara något om att det är en underbar dag eller om kärlek överlag.

Jag tar gärna emot förslag. Helst vill jag också att det ska gå att sjunga själv utan komp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0