Nä, jag brukar se så här ful ut.

Ikväll har det varit styresomsits med tema slow motion. Trodde det skulle vara många utklädningar och gyckel efter temat, det är många som är bra på sånt i kören och det är alltid teman på festerna. Jag brukar inte komma på så mycket, men jag kom på flera saker den här gången.

Mot slutet av kvällen konstaterar jag dock att fantasin verkar ha varit bristfällig i veckan, som för många präglats av tentor. Pratar med en annan om detta.

- Det verkar som om det bara är du och jag som klätt ut oss.
- Va, har du klätt ut dig?

Ja, det hade jag. Hade inte tänkt färdigt innan, övervägde telefonmodem med tillhörande jobbigt ljud, men det blev istället mer åttiotalsinspirerat. Åkte hemifrån när jag började känna mig ful. Då hade jag blå ögonskugga, armsvettband (som egentligen är toe-tubes), kort svart sommarklänning, svart-lila-guldrandiga leggings, svarta benvärmare och som pricken över i en snedtofs. Det var framförallt den som kändes markant i mina ögon, blev förvånad att hon inte förstått det, hennes tankar måste ha gått åt samma håll, fast mer extremt och längre tillbaka i tiden med fransar och cigaretthållare.

Först kändes tofsen ful. Det blev så mycket hår på nåt sätt. Till slut växte den nog lite på mig dock. När jag kom hem kändes den nästan fin. Fast jag måste säga att det är en fruktansvärt obekväm frisyr att ha när man äter, håret hänger bara ner i maten ju och i ansiktet. Jag hade tillräckligt med längd för att lägga håret på andra axeln och sätta fast det där med bh-bandet. Hur fick de i sig någon mat de där åttiotalsmänniskorna?

Dåligt med gyckel enligt temat. Mitt styre planterade citronkärnor. Tog med dem hem, får se om det börjar växa något.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0