Äntligen ledig!

Skola och praktik på dagarna och fullt upp även på kvällarna. Jobbade i torsdags, motionsmöte i fredags, konsert och rep hela lördagen, årsmöte hela söndagen, rep i måndags, dirigentintervju och rep i tisdags. Skulle ha gått på rep även i onsdags, det första inför turnén, men jag pallade verkligen inte. Har knappt haft tid för att sova denna veckan och det tär. Kändes skönt att ta det beslutet, om än lite konstigt efter att precis ha delat ut flitpunsch till sig själv, men jag är ändå värd det och turnén är något utöver det vanliga. Igår åkte jag in till stan och hann se lite manskör i trädgårdsföreningen innan vi satte oss under ett träd för att titta på Cortégen, tillsammans med en stor mängd människor. Efteråt bestämde jag mig för att åka hem men om jag insett vilket projekt det var hade jag nog stannat med de andra ett tag till.

Det känns väldigt skönt att det är helg och att jag är ganska ledig nu. Mina planer är att städa, shoppa och träffa kompisar. Nästa helg är det bal så jag behöver hitta nya skor, vilket antagligen inte blir så lätt. Konstigt förresten att det alltid blir så stökigt när man inte hinner vara hemma, borde vara tvärtom, men när man väl kommer hem slänger man mest bara ifrån sig allting lite huller om buller.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0