Soundtrack of my weekend.

Så var konserten över. Jag var osäker in i det sista om jag skulle kunna sjunga eller inte, hostade mycket i helgen, även igår. Försökte hålla mig så tyst som möjligt i lördags och var nervös när jag gick till repet. Först gick det förvånansvärt bra att sjunga, sedan blev jag hesare och hostade mer igen, så jag tog det lugnt. Mitt i repet, som vi gjorde i vanliga salen eftersom vi bara hade biografen Draken i fyra timmar, så gick brandlarmet. Det var dock ganska skönt, då fick vi gå ut i solen och tog med piano och allt, fortsatte repa där. Hundramannakörer förbrukar en hel del luft i ett rum och höjer temperaturen en hel del.



Det kändes maffigt med konsert i Draken och det var gött att se oss annonserade som klassisk biofilm eller teater, då det stod "VÅRKONSERT 17 MAJ" utanför. Innan konserten rullades röda mattan ut och marschaller tändes.

Fantastiskt vad man kan hinna lära sig på tre veckor, vilket är så lång tid vi haft på oss för att lära repertoaren. Det har varit intensivt. Några lärde sig samma dag en jingel från McDonald's för att börja konserten med reklam, precis som det ska vara på bio. Vi fortsatte med THX-ljudet och truddelutten från 20th Century Fox. Första delen av konserten mimade jag en hel del och såg antagligen inte särskilt engagerad ut, för det var jag inte heller. Var osäker på hur mycket rösten skulle klara men ville verkligen sjunga mitt solo. Jag var osäker och nervös för detta in i det sista, så när jag till slut sjöng det kändes det lite darrigt på grund av detta, men det känns ändå bra att ha gjort det. Gör gärna om något liknande en annan gång då jag hoppas vara friskare för att kunna njuta mer av det. Tänkte även försöka sjunga karaoke fler gånger, tror det är nyttig träning. Ska bli intressant att höra inspelningen sedan, men det kändes bra och publiken uppskattade den, det hördes.



För att höra en del av låtarna vi sjöng som fanns på Youtube sedan innan, klicka här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0