500 Days of Summer.

Åh, vilken film. Jag tycker om den och jag kan verkligen rekommendera den. Kan inte helt sätta fingret på varför. I inledningen får man veta att det är en berättelse om pojke möter flicka, men att det inte är en kärlekshistoria. Han tror på evig kärlek och ödet, hon (Summer) har skilda föräldrar och tror inte på kärlek eller förhållanden. Filmen hoppar fram och tillbaka i stämning och i handlingen mellan olika dagar och växlar mellan lycka och förtvivlan. Särskilt vissa scener är extra starka och jag skrattade högt flera gånger, vilket hör till ovanligheterna. Det är en annorlunda film, den sticker ut, utan att vara för udda. Jag vet inte om den kan kallas upplyftande, kanske är den för lik verkligheten, men jag tror den fick mig att tänka. Den fastnade. Alla borde ha en så klok vän som lilltjejen i filmen. Skönt soundtrack också. De går på IKEA!

500 Days of Summer. Se den!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0