Birdie nam-nam.

Den här videon fick mig att börja titta på fågelklipp på Youtube.

Det finns många söta fåglar och jag kan bli lite sugen på att skaffa. De kräver inte lika mycket som hundar och jag är inte allergisk mot dem som mot katter. De är sociala så man borde ha fler än en i så fall. När jag var yngre hade vi undulater och jag minns hur tidigt de vaknade och vägrade tro på att det var natt, trots att vi hängde tyg över buren. Jag minns dock även hur mysigt det kändes att ha dem där, kvittrandes. Pelle och Sita lärde sig aldrig prata, eftersom vi inte försökte tillräckligt mycket antagligen. Det hände dock att Pelle härmade ett radioljud som var som en vissling, som fick mamma att tro att hon hade lämnat radion på.

Jag kommer inte skaffa fågel nu, det krävs ett aktivt beslut och även om det är mer frihet än t.ex. en hund, så blir man ändå lite låst. Kanske i framtiden. Det blir nog inte undulat igen i så fall, utan något lite större. Den här undulaten var dock väldigt söt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0