Jag är inte som andra.

Andra har egenskaper jag tycker jag borde ha.
Jag har egenskaper jag tycker andra borde ha.
Jag tar hand om andra och tycker andra kan ta hand om mig också.
Jag är ingen hjälplös bebis, men tycker världen blir bättre om man tänker på andra.
Inser gång på gång att människor har brister men har svårt att ge upp hoppet.

Jag känner mig dåligt behandlad, även om jag inser att en del i det ligger i min egen tolkning bara. Känslor är svåra att resonera med. Det finns ändå inte så mycket att göra. Jag kan inte förändra andra än mig själv.

Det krävs inte så mycket för att muntra upp, en liten gest kan räcka. Det är dock skillnad på att säga något utan att mena det. Då är det bättre att mena utan att säga, för det kan märkas ändå. Gör istället för att säga, visa omtanke och att man bryr sig kommer man långt med.

Inte riktigt relaterat, förutom att göra hellre än bara säga. Kom att tänka på den här videon tidigare och detta kändes som ett bra tillfälle att leta upp den igen. Ett och ett halvt år sedan sist.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0