Nöjd och glad, vilken härlig kväll!

Det är bra att bjuda hem folk, på flera sätt! Jag har haft underbart trevligt ikväll och först nu börjar jag ana lite trötthet till slut. Petra kom först, vid 17.30, sen kom det några få så det hela började med lite soffmys och uppdatering om läget. Till slut kom det fler och fler, så det tydligt märktes att min hall är lite liten genom att den svämmades över av jackor och skor överallt. Jag gillar att vara värdinna, fick lite fnatt på snacksinköpet och ibland försökte jag vara överallt samtidigt för att fylla på i skålar och liknande. Framförallt i början sprang jag lite runt som en yr höna, vilket såklart gjorde att de första gästerna hade svårt att sätta sig ner och komma till ro. Under kvällens gång fick jag ständigt fundera över vart jag ställt mitt glas sist, för att öppna dörren eller liknande. Inte för att man får så mycket tid över till att dricka ur det ändå. Men det gör absolut ingenting, de bästa kvällar byggs på bra humör och det har jag verkligen haft ikväll.

Fått flera komplimanger för lägenheten och köket och jag är så nöjd! Det blir extra motiverande att städa när man ska få hem folk, bland annat därför jag föredrar att ha fest på lördagar, så man hinner förbereda ordentligt. Den här gången har jag till och med tvättat fönster och rensat avloppet i handfatet och golvbrunnen i duschen, samt plockat i bortglömda högar efter tidigare snabbstädningar och återfunnit en sedan länge förlorad ögonskugga som jag saknat, t.ex.

Känns som kvällen blev helt perfekt! Jag tror inte vi var alltför högljudda så grannarna stördes. Jag tror inte det var någon som rökte heller, jag är lite stolt över mina vänner på det sättet! Om jag räknar/minns rätt så kom det 22 stycken till mina 37 kvadrat och det gick förvånansvärt bra. Försökte få folk att sätta sig i sängen, men de verkade ta det som en pik "är det inte lite tidigt för det?" trots att jag tyckte det var en bra yta med sittplats till och med, som bara stod outnyttjad. Jag fick en serenad av killarna som kommit från kören, det är aldrig fel. Det var både livat och mycket folk, samt lite lugnare och mysigare prattillfällen både först och sist, samt en del sånger, för vi var till och med stämfördelade!

De tre sista körkillarna gick kl 04, men då var jag inte trött så jag har städat det mesta och diskat en hel del också, känns bra. Nu börjar tröttheten smyga sig på och eventuellt kommer en kompis, som rest hit för festens skull, hit redan vid tio, så det är väl dags för lite sömn nu.

Jag är glad! Måste bjuda hem folk oftare! Har fortfarande snacks kvar så kanske får ta tag i den där spelkvällen snart som jag varit sugen på länge. Det är kul att vara värdinna, det passar min mammiga sida.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0