Willy lekte med elden.

Hajade till lite igår när jag gick förbi baksidan på affären. Det brann! Stora lågor! Det stod tre personer runtom och en släckte elden med brandspruta. Det var en fyrkantig låda med bubblande vätska och när elden släckts tände de på den igen. Jag insåg att det var en övning och noterade att det stod något om brand på den vita skåpbilen intill och att mannen som inte jobbade i affären kom med tips om hur de skulle göra för att släcka. "Gå närmre!" Jag har i efterhand fått veta att det var vatten som det bubblade gas ifrån. Mycket nyttigt, men lite lustigt att göra det så öppet för allmänheten och strax innanför garageportarna. Själv minns jag bara vagt att vi hade någon slags brandövning med skolan någonstans, men vet inte om jag lärde mig något av det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0