Alanis Morissette från 1991 och parodi.

Alanis Morissette. En av dem som mamma tyckte det var jobbigt att jag tyckte om, för hon kunde aldrig stava till det.  Natalie Imbruglia var ytterligare ett exempel. Visst, kanske lite knepigt, men nu var det ju inte för att reta mamma som jag lyssnade på deras musik.

Jag köpte "Jagged Litte Pill" på min språkresa i Tourquay 1996. På kassettband! Ja, det är faktiskt så länge sen. Jag var lite sen med att skaffa cd-spelare också. Mina bröder hade det, men inte jag. Tog mitt kassettband med hem och lyssnade även i sommarstugan. Väldigt mycket, eftersom bröderna inte hunnit skaffa så många cd-skivor än (vi lyssnade även mycket på Just D) och radiokanalerna var få och dåliga. I en kohage lever man lite isolerat så det blev ganska mycket lyssning. Lyssnade sönder den lite, som med så mycket annat, men det går alltid att återuppta igen efter en paus. Nu äger jag den även på CD, plus två till. Trodde Jagged Little Pill var hennes första.

Klickade runt lite på Youtube igår och upptäckte att där fanns låtar jag inte hört förut. Har en känsla av att hon släppt ett nytt album som jag inte hört eller har, men i mitt klickande hittade jag en gammal sång från 1991, med Matt LeBlanc (Joey i Vänner). Alanis - Walk away. Man ser att det är Alanis, man hör att det är Alanis... men det är så annorlunda, så fruktansvärt åttiotal. Jag gillar Alanis, men det där är hemskt att lyssna på!

Det här låter mer som Alanis, trots att det är en slags cover och parodi. Alanis - My Humps.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0