Jag orkar inte ta initiativ.

Jag vet att man måste ta egna initiativ. Om man bara sitter hemma och rullar tummarna händer det inte så mycket. Jag tänker på inget sätt sluta ta initiativ. Hur ska andra annars veta vad jag vill göra? Men det vore trevligt om fler tog initiativ till att hitta på saker. Det känns som att när andra tar initiativ involverar det oftast andra än mig. Varför är det så? Jag vill ha spelkväll och har nämnt detta för några, men det känns inte som det fått särskilt entusiastiskt mottagande, vilket gör att jag inte är så motiverad att göra det konkret och bestämma datum. Jag vill sjunga karaoke igen och har nämnt det för några och försökt fråga när vi ska göra det, men ingenting blir bestämt och om jag inte tar tag i saker kommer det antagligen bara rinna ut i sanden. Stockholmare har pratat om att komma hit och hälsa på, men inget datum blir bestämt.

Jag vill bli ihågkommen. Jag vill att folk involverar mig i sina planer. Jag vill umgås och ha trevligt. Jag vill slippa dra hela lasset själv. Nej, jag måste inte bjudas in till allting. Men oftare skulle uppskattas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0