Chatta med IKEA.


Hej och välkommen till IKEA Kundservice. Jag heter johan. Vad kan jag hjälpa till med?
14:56
Jag får inte längre ha personlig "ej reklam-skylt" på min dörr. Jag har årets katalog, men vill få en nästa år också, kan man prenumerera så en skickas specifikt till min adress nästa år?
14:47
Ja, om du är Familymedlem kan du på din profil kryssa i att du vill ha våra kataloger. Om du ej är Familymedlem behöver du beställa katalogen varje år.
14:58
När ska jag beställa den då ungefär? ...så jag inte får samma katalog igen.
14:50
Tillgängligheten för att beställa den du har nu försvinner i slutet av juli. I början av september kan sedan den nya beställas. Det framgår då på hemsidan att det är en helt ny katalog du beställer.
15:01
Ok, ja just, stod ju vilken årgång det var. Tack för hjälpen!
14:52
Tack själv, ha en bra dag!


Jag gillar att man kan chatta med IKEA. Slipper telefonkö och får snabbare svar än om frågan skickas via mail, plus att man kan återkoppla direkt ifall det kommer följdfrågor. Min datorklocka går fel och det är intressant att chatten använder sig av olika tider. En fråga som ställs 14:58 får svar åtta minuter tidigare. Försökte ställa frågan till den automatiserade Anna först, men hon förstod mig inte. Johan är bättre än Anna, han kan till och med ge svar innan frågan är ställd!


Apropå reklamskyltarna tycker jag hyresvärden var för snabb. Det nämns i brevet som skickas med när hyran ska betalas, men redan dagen efter så plockar de självmant bort alla. Jag hade skrivit på en bit frystejp så det var väl inte mycket att spara, men jag blir upprörd å grannens vägnar. Hon heter som ett träd och hade en fin bild med "Ingen reklam tack, spar den svenska skogen". Humor, trots att hon är en tant som kanske inte själv ser det roliga i det. Nu finns bara tejpmärkena kvar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0