Kände mig elak igår.

Var på väg in i affären när en kille, cirka 10 år, kommer framspringande till mig från ganska långt avstånd.

- Vill du köpa en kastanj? Den kostar tio... den kostar en enkrona.
- Nej tack,
svarar jag leende. Men de är fina.
- De kan vara lena också!


Och ändå köper jag ingen. Trots denna säljtaktik. Priset sänks utan att ens behöva pruta och varans kvaliteter främhävs. Jag kände mig lite elak, men kunde gå vidare med ett stort leende på läpparna.

Jag tycker om kastanjer och har gärna en liggande i fickan att känna på. Faktum är att jag plockat mig en egen kastanj, alldeles själv. Den ser ut som ett hjärta.

Kommentarer
Postat av: Therese

Jag plockar också alltid en kastanj att ha i jackfickan =) ibland ger jag bort någon till mamma också.

2009-09-30 @ 19:07:23
URL: http://ekorren.de/therese

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0