Insikter kommer och går.

Så här klok var jag för sex år sedan, 2003.

13. WHAT IS MOST IMPORTANT IN LIFE? 

Att försöka uppskatta det man har trots att gräset kanske ser
grönare ut på andra sidan. Se det positiva. Kort sagt, göra så
gott man kan för att må bra och även kunna tillåta sig att må
dåligt ibland.


2002 var jag dessutom en annan sanning på spåret: Även om man inte vill
såra någon så kan man inte gå genom livet utan att göra det. Ibland,
förhoppningsvis sällan, kommer tillfällen där man måste göra ett val, där
inget av resultaten leder enbart till något bra.

Detta blev jag påmind om genom att kolla lite gamla mail. 3588 olästa mail i
Hotmail, den är ingenting jag använder längre. Dock kul att bli påmind och
ännu en anledning till att skriva dagbok. Det är jag dålig på nuförtiden, men
det går lättare att blogga, snart har jag skrivit 1000 inlägg sedan starten.
Det man skriver kan man gå tillbaka till. Olika saker händer som leder till
insikter, som sedan kan falla i glömska. Det försvinner från medvetandet
men har ändå format oss. Att bli påmind om dessa är att komma till djupare
insikt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0