Dåligt Gina Tricot!

I lördags gick jag in på Gina Tricot på Backaplan i Göteborg. Klockan var omkring 10-15 minuter innan fyra. Jag vet att affärer stänger tidigare på lördagar men visste inte om de stängde fyra eller fem. Strosade runt och plockade på mig en tröja i två olika storlekar och en jacka. Började känna mig färdig för provrummet. Då ropar tjejen i kassan: Vi stänger nu.

Min klocka var några minuter i fyra, men jag har förståelse för att de vill gå hem när de stänger. Eftersom klockan enligt mig inte var riktigt fyra än och jag visste att det skulle gå snabbt att prova så frågade jag en annan tjej vid provhytterna om jag fick pröva ändå. Hon tvekade, frågade tjejen i kassan vad klockan var, och hon sa att "den ÄR fyra" så jag fick inte pröva. "Men vi har öppet köp." Det spelar ingen roll, jag köper inte något jag inte prövat alls.

Jag jobbar själv i butik, jag förstår att man vill gå hem vid stängningstid. Det jag är upprörd över är beteendet. Vill man gå hem prick får man säga till lite innan att de stänger snart. När jag inte fick pröva var det totalt onödigt att gå runt där överhuvudtaget. De kunde inte veta att det skulle gå snabbt för mig i provhytten, men de kunde ha frågat.

Jag efterlyser lite service-känsla. Flexibilitet. En tanke på kunderna, inte bara att få komma hem så snabbt som möjligt. Det är ok att slänga ut kunder, men tänk efter lite före!

Dåligt Gina Tricot!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0